Musica Divina nie jest kolejnym festiwalem muzyki dawnej na mapie Europy. Jest wydarzeniem, które stara się stworzyć przestrzeń dla emocjonalnego i intelektualnego doświadczenia w muzyce. Wprawdzie w programach koncertów odnaleźć można przede wszystkim sporo dawnej muzyki sakralnej (rozpiętej między średniowieczem a barokiem), jednak zupełnie nie chodzi w nich o quasi-archeologiczne odkrywanie muzycznych „wykopalisk”.
Tworzymy raczej przestrzeń spotkania, w której wokół pasji do muzyki, wyrosłej z chrześcijańskiego korzenia i liturgicznej tradycji Kościoła Wschodu i Zachodu, gromadzą się artyści i słuchacze o różnej wrażliwości, przekonaniach i motywacjach. To, co ich łączy, to nie tylko pasja, ale także przekonanie o ponadczasowej wartości sztuki i kluczowej roli, jaką pełni ona w życiu człowieka.
Festiwal Społeczny
Dążymy do tego, by nasz Festiwal utrzymywał się głównie dzięki oddolnemu zaangażowaniu swojej Publiczności.
Zobacz, jak na tę chwilę wygląda sytuacja finansowa Musica Divina.
Całkowity budżet:
Musica Divina w 2024 roku
Nadal brakuje:
448 170 zł
201 925 zł
Nadal brakuje:
201 925 zł
Na tę chwilę zebraliśmy:
Procent sukcesu:
246 245 zł
Procent sukcesu:
55 %
Procent sukcesu:
55 %
Nasze źródła finansowania:
Łącznie:
171 245 zł
Regularni Darczyńcy:
11 245 zł
Mecenasi Festiwalu:
160 000 zł
Łącznie:
171 245 zł
Regularni Darczyńcy:
11 245 zł
Mecenasi Festiwalu:
160 000 zł
Wsparcie Partnerów Strategicznych i instytucji publicznych:
75 000 zł
Mamy nadzieję, że podoba Ci się sposób, w jaki myślimy o przyszłości Musica Divina, dlatego najserdeczniej prosimy Cię o wsparcie idei Festiwalu Społecznego i dołączenie do grona Patronów Musica Divina!
A po festiwalu... Lekcje słuchania!
Zapraszamy do udziału w studium dawnej muzyki sakralnej. Istotą jego formuły jest spotkanie i nawiązanie relacji mistrz-uczeń: ze śpiewakami, instrumentalistami, etnografami, muzykologami, dziennikarzami, lingwistami, biblistami czy historykami.
Wśród prowadzących znajdziecie dobrze znane twarze: Piotra Matwiejczuka, Sławomira Witkowskiego, Marcina Abijskiego i innych.
Lekcje słuchania to przedłużenie festiwalowych wrażeń i czerpanie pełnymi garściami z unikatowej wiedzy i doświadczeń wybitnych znawców tematu, by czerpać możliwie najwięcej pożytku i przyjemności z obcowania z muzyką, o której bardzo trudno przeczytać nawet w akademickim podręczniku.